czwartek, 2 sierpnia 2018

Jak dobrze zacząć rok szkolny? #BTS

Połowa wakacji za nami (niestety), więc uznałam, że zacznę serię Back To School. We wrześniu idę do 1 klasy liceum, trochę tym się stresuję, ale myślę bardzo optymistycznie. W dzisiejszym poście przedstawię wam moje rady, jak dobrze zacząć rok szkolny  :)
ZAPRASZAM DO POSTA!

#1 Miej ładne przybory szkolne
Ja mam tak, że mam śliczne zeszyty i nie chcę ich w środku zniszczyć, dlatego w roku szkolnym staram się robić ładne notatki. Co do rzeczy, mając podobającą się tobie wyprawkę, aż chce się już z niej korzystać. Pamiętajcie, że jeśli zostało wam miejsce w zeszytach z zeszłego roku nie kupujcie kolejnych 20 zeszytów. Dokupcie tylko rzeczy, których na prawdę wam brakuje, bo tym sposobem ratujecie drzewa, których w przyszłych latach może nie być.









---------------------------------------------------------------------------------------
#2 Staraj się najbardziej na początku roku
W pierwszych miesiącach roku szkolnego zgłaszaj się do odpowiedzi, bo w pierwszych działach są łatwiejsze tematy, bądź aktywnym na lekcjach i przykładaj się na sprawdzianach (ale to cały rok :D) tym sposobem nie będziesz musiał poprawiać ocen tydzień przed poprawianiem ocen.



----------------------------------------------------------------------------------------
#3 Pamiętaj, że organizacja pomaga
O tym jak się zorganizować napisałam już post (LINK), organizacja bardzo ułatwia życie. W asortymencie w sklepach na 100% znajdziecie idealny dla siebie kalendarz/planner, w którym będziecie zapisywać wszystkie sprawdziany, kartkówki i plany kiedy chcecie zacząć się uczyć. Jeśli żaden kalendarz tobie nie odpowiada, stwórz BulletJournal. Ja aktualnie korzystam z plannera z Empiku i świetnie mi się sprawdza.











------------------------------------------------------------------------------------------
#4 Czysta karta
Jeśli nie szło ci rok temu w szkole, czy kilka lat nie wychodziło to nic strasznego! We wrześniu masz czystą kartę w dzienniku, którą możesz wypełnić dobrymi ocenami. Wszystko możesz zmienić. Ważne jest myślenie optymistycznie, bo bez niego nic nie zrobisz. To może być twój rok, możesz polepszyć swoje oceny i zmienić opinię nauczycieli, a jeśli w poprzednich latach szło ci dobrze, walcz o jeszcze lepsze oceny! (no chyba, że co roku masz średnią 6.0 hehe).


--------------------------------------------------------------------------------------------
#5 Znajdź hobby
Jest może czynność, która cię interesuje? Taniec? Uczenie się języków?Rysowanie? Malowanie? Jakiś sport? Zacznij chodzić w swojej szkole na koła zainteresowań. Poznasz tam masę ludzi, którzy mają podobne do ciebie zainteresowania. Na moim przykładzie chodziłam do kółko japońskie. Powstało z inicjatywy uczniów. Oglądaliśmy anime, rysowaliśmy mangę, uczyliśmy się podstaw japońskiego i robiliśmy origami. Będziesz miał więcej znajomości, może z wyższych klas, którzy czasem dadzą ci radę co do nauczycieli i do szkoły.

----------------------------------------------------------------------------------------------


To tyle co do moich rad. Mam nadzieję, że cały wasz rok szkolny będzie pozytywny!

Do następnego posta :3


PS: wpadajcie na mojego studygrama @tysia.studies

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Study Tysia , Blogger